czwartek, 29 sierpnia 2013

Nowa turbinka z Chin z DUŻYM rotorem

Zaczepia mnie cała masa chińskich producentów. Jeśli są mnie w stanie czymś zaciekawić to zadaje trudne pytania. Jeśli przejdą trudne pytania i do tego miło zaskoczą mnie ceną to biorę sztukę do testów (w sensie wydębiam dobrą cenę mówiąc że to do testów :) . Ostatnio ściągnąłem dwie małe turbinki drogą lotniczą - odprawa odbyła się w miarę bezboleśnie (do zapłaty oprócz import tax i VATu jakaś drobna kwota za odprawę ) więc zdecydowałem się na import czegoś większego (no i się niemiło zdziwiłem ile wyniosła odprawa takiej 215kg "paczuszki" w której turbina + maszt 9m, która po 8 tygodniach dotarła drogą morską do Gdyni )  ... no ale najważniejsze że już jest i niedługo ruszamy z testową instalacją)


W turbinie od max energy najbardziej zaciekawiło mnie rozwiązanie ogona który przy dużych wiatrach nie odgina się w płaszczyźnie poziomej jak typowy mechanizm "furling" ale w płaszczyźnie pionowej ! (zobaczcie na końcówkę video )


Drugą ciekawą sprawą jest super wielki rotor jak na 1kW maszynę bo ponad 3 metry !
A 3cią ciekawą sprawą jest inwerter który niby ma funkcję śledzenia maksymalnego punktu pracy turbiny wiatrowej (jak inwertery solarne ). Także updejt za 4 tyg - powinno się kręcić, dam znać jak to bryka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz