czwartek, 22 listopada 2012

Ceny energii elektrycznej - prognoza

Wpisując hasło jak w tytule w google znajdziemy masę tematów, porównywarek obecnych sprzedawców energii elektrycznej, strony URE ze średnią ceną z lat poprzednich itd...
Pomyślałem że podzielę się najciekawszym artykułem dotyczącym tematu jaki udało mi się znaleźć (źrodło http://www.e-bmp.pl/ ).

a tu moj ulubiony cyctat:
"Jednym z głównych kierunków zmian rozwoju rynku energii elektrycznej na świecie, w Europie i w Polsce może okazać się odejście od tzw. energetyki systemowej na rzecz lokalnej energetyki (nie tylko elektroenergetyki) rozproszonej, w której głównym wyznacznikiem działań, ale i zmian są zachowania aktywnych odbiorców energii, tzw. prosumentów, ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji w małe mikroźródła OZE. Element ten może stać się głównym motorem nadchodzących zmian. Niektórzy idą nawet dalej, wskazując odnawialne źródła energii/urządzenia rozproszonej energetyki jako „główną przyczynę nieuchronności przebudowy energetyki” oraz „konieczność pogodzenia się z tym, że bezpowrotnie minęły czasy energetyki WEK (wielkoskalowej energetyki korporacyjnej) opartej na paliwach kopalnych”. Z pewnością kolejne lata wskażą, jak daleko rozwinie się ten nowy segment rynku energii elektrycznej w Polsce. "

 No i prognoza cen od ARE:


no a tu jeszcze temat który chcąc nie chcąc też wokół cen energii krąży, bo czemu by nie zasponsorować tańszej energii dla odbiorców końcowych ?

3 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba każdy z nas chce płacić jak najmniej za prąd i jest to całkowicie zrozumiałe. Ja zdecydowałem się na skorzystanie z oferty od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ i muszę przyznać, że teraz w firmie faktycznie moje rachunki za elektryczność spadły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno takie kwestie są ważne, ale pod żadnym pozorem nie możemy zapominać o tym, aby nasza instalacja elektryczna działała jak najlepiej. Jak dla mnie bardzo fajnym rozwiązaniem jest zlecanie takich prac http://www.elektryk.i-wroclaw.pl/ i muszę dodać, że z tego elektryka jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń