czwartek, 23 maja 2013

Konwersja składaka na turbo bydlaka

Namiot bazowy zamieniony na składaka z full suspension (Dahon Jetsteam),  puchówka na silnik elektryczny (o magnesach trwałych) produkcji chińskiej "nine continent" i  kontroler od lyen.com(12 tranzystorów, 45A max)
Koszt silnika 250 $  (waga około 7kg)
Kontroler 150 $
Bateria jest najdroższą częścią zestawu. Składa się z 40 ogniw litowo polimerowych LiPo (napięcie każdego ogniwa waha się od 3.6 rozładowana do 4.1 naładowana). 20 ogniw w szeregu (po 2 równolegle) daje nam w sumie 80V przy pojemności 10 Ah. Baterie LiPo charakteryzują się olbrzymią gęstością energii oraz dużym prądem rozładowania (20 c czyli w moim przypadku nawet 200 A !). Baterie także produkcji chińskiej, całość składa się z 10 takich pakuneczków i waży jakieś 8 kg. Udało się kupić połączoną niewiele używaną z torbą za 300 funtów. Czas życia baterii to około 600 - 800 cykli jeśli się jej nie katuje.


Osiągi:
jak przy 75V popłynie 45A to mamy ponad 3kW mocy (4 konie ). Czyli trzeba uważać żeby nie przegrzać silnika.
zużycie energii 20 Wh/km   czyli na 100 km zużycie 2 kWh   (koszt 2*60gr = 1.2 zł)
Prędkość max po prostej drodze 60 km/h
Zasięg 30 km ostro.


więcej fot

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza